lördag 22 augusti 2009

Ska jag


eller...? Nej, det vet ni ju redan att jag inte hoppar i frivilligt. Går ju långa omvägar bara matte öppnar badrumsdörren. Jag har definitivt inga bra minnen från dom dagar då matte får för sig att jag ska hoppa i badkaret och löddras in med nåt äckligt blä! Hoppar ur lika snabbt och vi har en blöt kamp kan jag tala om för er, innan allt till slut är klart.

Jag gillar ju annars min matte väldigt mycket, men då är det på gränsen att jag funderar på att krafsa på dörren hos snälla grannen, han som alltid har godis i beredskap till mig, fråga med bedjande ögon om jag kan få flytta in hos honom ett tag.


Men i vilket fall, idag är en härlig dag och vi, matte och jag, har varit vid sjön och haft det gôtt.



1 kommentar:

  1. Är du säker på att du inte hoppar i Sigge? Om jag slänger i några bitar blodpudding då?

    SvaraRadera